Lastega 5 päeva Islandil ja mis see maksis.

SISSEJUHATUS

Reisiaeg 5. sept. – 9. sept. 2018.

Jagan ainult praktilist nõu, ilma ilukirjandusliku vahuta.

Sellest blogist võib kasu olla väikeste lastega peredele, kes kaaluvad Islandit reisisihtkohana. Kindlasti ei leia siit mitte midagi lugemisväärset need, keda huvitab Islandi arhidektuur või Reykjaviki ööelu, ega ka gurmaanid või ajaloohuvilised.

Meie reis sai planeeritud nii, et see oleks jõukohane ja huvitav meie lastele, 6 ja 8 aastastele elavaloomulistele tüdrukutele, ja välja jätsime kõik selle, mida meie lapsed ei naudiks, nagu muuseumid, restoranid, kultuuriobjektid. Keskendusime loodusele ja ujumisele. Aega oli ainult 4 päeva ja meie selle reisi prioriteet oli lastel.

Me näitame, et ka nii lühikese ajaga ja nii rahutute tüdrukutega on võimalik Islandit nautida. Kukutame mõned müüdid nagu: Island on kallis, Islandil ei jõua 4 päevaga mitte midagi näha, Islandil on kehvad autoteed ja sõita saab ainult maasturiga, Islandil on jube külm, Island on lastele ohtlik ja ebahuvitav. Mõni müüt jäi küll püsima, nagu see, et Islandil ei saja mitte ainult ülevalt alla vaid ka horisontaalselt ja alt üles. Vihmavarjuga ei ole seal mitte midagi peale hakata ja isegi kilemantleid peaks kaasas olema mitu, sest tuul rebib ka selle paksemat sorti läbipaistva kilekeebi ühe päevaga auguliseks.

Jagame oma blogis praktilisi näpunäiteid neile peredele, kes tahavad lastega looduses ringi sõita, nagu kus süüa osta, kus parkida, mis WC maksab, kaua sõit aega võtab.

Külastasime iga päev erinevaid ujulaid ja jagame blogis nende kohta soovitusi. Fotosid ujulatest pole, sest pildistamine oli igal pool keelatud, kuid Islandi ujulate kodulehelt leiab fotosid ja ingliskeelseid kirjeldusi. www.sundlaugar.is.  Islandi ujula erineb Eesti ujulatest selle poolest, et seal ei käida mitte nii võrd ujumas vaid suhtlemas ja suplemas. Suured ujumisbasseinid on küll olemas, kuid reeglina tühjad. Täiskasvanud inimesed kükitavad kambakesi sooja veega vannikestes (hot spotid) ja vahetavad neid, kord on 38 kraadises vannis, siis ronivad 44 kraadisesse vanni, siis 10 kraadisesse tünni. Lapsed lustivad torudes liugu lastes või lastebasseinides mängides. Väikestele lastele on ujula poolt tasuta kasutamiseks õhuga täidetud vestid või kätised ja mõnel pool ka ujumisprillid. Vesi pole nii kloorine kui meie ujulates. Pesemiseks on seep igal pool tasuta olemas.

Pereinimesi tegelikult huvitab ka, et mis kõik maksma läks ja millise eelarvega võiks arvestada. Eriti kui kogu aeg räägitakse, et Island on väga kallis maa. Panime oma pere kulud siia ausalt üles. Eesmärgiks ei olnud võimalikult odavalt reisida, sest see ei taha lastega kunagi hästi õnnestuda, kuid me üritasime soodsamaid valikuid teha.

Iga päeva kohta kirjutasime ühe postituse. Päeval läbitud teekonna märkisime kaardile ja tähistasime peatumiskohad, kus tegime looduslikest vaatamisväärsustest pilte. Valik pilte on üleval, kuid nende juures pole esile toodud koha ajaloolist või kultuurilist tähtsust, vaid lisatud on ainult meie pere subjektiivne hinnang, kas oli äge asi või ei. Maksimaalselt sai iga peatumist väärinud paik 20 punkti (4 inimest ja igaühelt 5 punkti).

ENNE REISI

Kõik algas sellest, kui juunis nägin reisidiilis Islandi lennureisile sooduspakkumist. Ostsin lennupiletid ja broneerisin kohe ööbimiskohad ja auto.

Lennupiletid Riiast 4×80 eurot+ kohtade valik 10x3x2, kokku seega 400 eurot. Kommentaariks märgin, et ka öisel tagasilennul ei õnnestu lennukis magada, sest vahekäigus liigub pidevalt müügikäru, valjuhääldaja kuulutab reklaame ja lennuki salong on täies valguses. Sellest tulenevalt oli kõige raskem osa reisil öine autosõit Riiast Tallinna, algusega kell 3 öösel. Kahjuks mingit muud varianti Riiast kojusaamiseks ma ei leidnud.

Autorent Keflaviki lennujaamast Budget Hyundai i20 5 päevaks 118 eurot. Soovitan võtta auto kohe lennujaamast, isegi kui saabud lennujaama alles 20.00 õhtul, sest transfeer Reykjaviki maksab 20 eurot inimene ja Keflaviki hotelli 8 eurot inimene. Autorent maksab 20 eurot päev. Meil oli Swedbank krediitkaart ja sellega käis kaasas reisikindlustus ja rendiauto-kaskokindlustus, kuid rendifirmast soovitati liiva ja tuulekahjustuse kindlustus (SADW) lisaks osta, eriti kui kuuldi et kavatseme lõuna Islandi tuuri teha. Hind 17 eurot. Hiljem avastasime, et krediitkaardilt on maha läinut 75 eurot ja kuigi arve lubati saata meilile, siis seda pole sinna siiamaani tulnud. Autoks saime Vw Polo. Autorent sujus kenasti, kuigi olin eelnevalt Keflaviki Budgetist palju negatiivset lugenud ja valmis halvimaks. Soovitan tuule -, liivakahjustuse kindlustust võtta, sest lõunarannik oli tõesti väga tuuline ja lapsed ei suuda autouksi alati ettevaatlikult avada, aegajalt lehvitas tuul neid oma suva järgi. Autot soovitan parkida alati ninaga tuule suunas. Liiv lendles rannas ja torkis meie nägusid, kuid autole sellest mingit märki ei jäänud.

Keflavik Base hotel comfort 2-ne tuba, üks öö 100 eurot. Esimeseks ööks käis küll. Magasime kõik 1 suures voodis 2 niru padjaga. Veekeetja oli olemas ja 2 toa peale ühine WC ja vannituba. Saabusime hotelli 21. 00 Islandi aja järgi kuid see vastas Eesti ajale 24.00.

Guesthouse Tunguvegur 3 ööd apartmendis 360 eurot. Pean kohta kiitma. Korter oli küll alumisel korrusel, pooleldi keldris, kuid väga suur. Avar esik, suur WC ja vannituba, suur 2 suurevoodiga ja normaalsete patjadega magamistuba ja lisaks elutuba ning köök. Köögis olid kohvikann, veekeetja ja külmkapp, ahi, nõud, nõudepesuvahendid, kõik vajalik olemas. Mikrolaineahju ei olnud, telekat ka mitte. Neid oleks saanut ühisruumides kasutada, kuid saime ilma hakkama. Teenindus oli sõbralik. Lastega pere jaoks oli apartmendis piisavalt privaatsust. Autot sai tasuta parkida tänavale.

Iga hommik algas sellega, et vaatasime teede seisukorra ( http://www.road.is/travel-info/road-conditions-and-weather/south-iceland-road-conditions-map/ ) ja ilmaprognoosid ( http://en.vedur.is/ ) üle ja tegime alles siis otsuse, kuidas päeva veeta.

Esimene päev. Reykjanes Peninsula

1.päeva teekond teekond

Alustasime päeva umbes 8.00. Sõitsime Grindaviki mööda teed 44 ja 425. Tee on täiesti korras asfalttee, natuke kitsaste teepervedega. Sealt edasi mööda samasugust head teed 427 ja 42 Reykjaviki.

Reykjanes asub Reikjavikist lõunas ja maastik on vulkaaniline. Tee kulgeb laavapõldudel ja need meenutasid mulle mudast, ülesküntud uudismaad. Huvitav ja omapärane küll, ilus- kindlasti mitte. Turiste nägime üksikuid.P1020936

Mitslina Põhja-Ameerika ja Euraasia mandrite vaheline sild. 19/20P1020951

Gunnuhver kuumaveeallikad. Keevatest mudaallikatest tuleb tossu ja õhk haiseb mädamunale. 16/20P1020982

Brimketill laavakivist kaljud ja looduslik bassein. 15/20P1030005

Teele jäi surnuaed ja meie pere noorimal on mingi kiiks nende surnuaedadega, alati kui mingist mööda sõidame, siis nõuab külastust.P1030007

Grindavik kaluriküla. Bensuka vastas Netto poes tegime esimesed toiduostud Islandil. Me ei võtnud Eestist süüa kaasa, ainult esimeseks hommikuks paari lahustuva kohvi pakikest. Ostsime poest 2 kilekotitäit süüa, 85 euro eest. Hindade näited: skyr 5 eurot kilo, berlineri moosipalid 50 senti tk, sink 10 eurot kilo, kartulikrõpsud Pringels 1,6 eurot pakk, mahl 1,8 eurot liiter. Hommikuks kiirputru ja kiirmakarone, hind 50 sendist 1 euroni pakk. Puuviljade valik veidi kesine. Poed on lahti umbes 10.00-18.00.  Wc oli bensukas ja ainult klientidele.

Gigvatnsvatn järv. 16/20P1030015

Seltunsi maastikuala, Krysuvik kuumaveeallikad. Turiste oli juba märkimisväärselt rohkem. Parkimine ja wc tasuta. Lastele meeldisid tossavad ja mulksuvad poriloigud (keevad kuumaveeallikad), aga ei meeldinud see jube munahais. 18/20

Kleifarvatn järv. Väga tuuline, kuid ilusad kaljud rannal ja must liiv. 19/20

Kell 14.00 paiku jõudsime Reykjaviki.

Seltjarnarnesi neemel oli ilus must liivarand ja lastel oli põnev kividel turnida teokarpe otsida ja krabijalgu. 18/20P1030083

Käisime Harpa kontsertoone turismiinfos, ostsin sealt Islandi kaardi 19 eurot. Meil on kombeks igast reisikohast tuua endaga kaasa korralik maakaart. Maaaluses parklas on parkimine tasuta. Harpa kontserthoone on vana kalasadama kõrval. Harpa taustal on näha Esja mäge ja sinist merd.  Jalutasime mööda rannikut kummalise kunstiteose Þufani. 16/20

Ööbimiskohta sõites peatusime veemahutite peale ehitatud klaaskupli juures ja käisime Perlas. Vaateplatvorm oli seal tasuline, vist 5 eurot inimene. Ilm oli nii tuuline, et me ei läinud välja. Perla ülakorrusel on restoran ja alumistel korrustel näitusesaalid. Wc tasuta, parkimine tasuta.

Õhtul käisime esimest korda ujulas. Valiku tegin juhuslikult ja selleks osutus Asgardslaug.  Lastele oli külastus tasuta, täiskasvanu pilet 6,5 eurot. Miinuseks pean seda, et kõik ujulad olid õues tuule käes. Vesi oli väga soe küll, kuid pea ikka külmetas. Suures ujumisbasseinis oli vesi 29 kraadi soe, lastebasseinid 32 kraadise vee ja erinevate veejugadega. Mitu kuuma vee vanni ja üks külma vee vann. Minul oli endale raske sobivat kohta leida. Kuum vesi oli liiga kuum ( 38 ja 44 kraadi) ja peal liiga külm. Lastele meeldis, kuigi polnud torusid. Mehele meeldis, sest külma vee bassein oli bassein, mitte tünn külma veega nagu mujal ujulates. Meeldis väga ujumisriiete tsentrifuug, sellega sai märjad trikood niiskeks väänatud. Aurusaunad olid üsna lahjad. Järgmised korrad tegin ujulavaliku juba teadlikult. Valisin sellised, kus oleks kindlalt olemas sisebassein, et kasvõi hetkeks peanahale sooja saada ja mingi liugtoru laste rõõmuks.

Esimese päeva õhtuks oli auto läbisõit 200 km. Vihma ei sadanud päeva jooksul kordagi, kuid järve rannikul oli tuuline, tuule kiirus 16m/sekundis.

Teine päev. Islandi lõunarannik.

Teise päeva teekond

Alustasime sõitu 8.00. Viki küla suunas. Sõit kulgeb mööda teed nr 1. Tee on korralik asfalttee, kitsaste teepervedega ja kitsaste sildadega, kus korraga mahub sõitma vaid 1 auto. Maastik meenutab Eesti soostunud karjamaid. Palju vett, karjamaid, rohelust, mägedelt koskedena allavoolavaid liustikujõgesid. Kosed on teel sõites kaugelt näha.

Peatusime teel Krona poes ja ostsime näkse kaasa. Puuviljavalik oli parem kui Netos. Hindade näited: banaanid 1,8 eurot kilo, mandariinid 3 eurot kilo,virsikud 3 eurot kilo, 2 liitrine jäätis 4 eurot, teekarp 1,8 eurot, kokku kulutasme söögile 20 eurot.

Seljandfossi kose juures oli paksult turiste ja tasuline parkla 7 eurot ja tasuta Wc. Kose tagant sai läbi kõndida ja 1 km matakarada viis edasi teiste koskede juurde. Lastele igati jõukohane. Vihmakeep hädavajalik. 20/20

Skógarfossi 60 m kõrge kose juures oli tasuta parkla ja wc, mitmed söögikohad ja kose kõrvalt trepist üles minnes avanesid kenad ülaltvaated ja mitmed matkarajad. 20/20

Natuke edasi sõites, vasakule poole pöörates, pääseb mööda head autoteed vaatama ja katsuma Sólheimajökulli liustikku. Parklast on sinna umbes 1,5 km pikkune matk. Lastele täiesti jõukohane. Liustikule peale matkama ilma spets varustuse, giidita ja alla 10 aastaseid lapsi ei lubata, kuid vaatamine ja katsumine on ka omaoodi elamus. Parkla tasuta, WC tasuline (3 eurot). 20/20

Reynisfjara rannas olid kenad kaljud, basaltsammastega koopad, veest välja paistvad laavakaljud, pikk rand musta liivaga, tormlev meri kõrgete lainetega. Lained on ohtlikud, võivad inimesi merre kaasa viia, seetõttu oli rannas manitsemas rannavalve. Tasuta parkla, tasuline wc (2 eurot), söögikoht, paksult turiste. 20/20

Viki küla rand oli samalaadne looduselamus ja turiste peaaegu polnud. 18/20P1030362

Tagasiteel tegime peatuse Dyrhólaey poolsaare vaateplatvormil. Oli väga tuuline ja lastel raske liikuda. Parkla tasuta, WC tasuline. 19/20P1030380

Käisime Hveragerdis Bonuse toidupoes. Kulutasime 18 eurot. Hindade näited: 2 kilo külmutatud friikartuleid 2 eurot, külmutatud pitsa 3 eurot, mahlad 2 liitrit 2 eurot.

Ujulaks valisin Islandi laste seas populaarseima Laugardalslagi. Koha plussiks pean suurt siseujulat temperatuuriga 28 kraadi ja ühte kuumavee sisebasseini. Väljas oli mitu liugtoru ja suur bassein ja 2 lastebasseini liumägedega ja 6 eri temperatuuriga kuumaveevanni. Külma veevanni asemel oli tünn ja sinna oli kuumaveevannist pikk tee, nii jõudsid vahepea ära jahtuda. Aurusaunad olid olemas, kuid neid ei proovinud. Hinnad lastele 1,6 eurot ja täiskasvanule 9,8 eurot, kokku 22 eurot. See ujula oli meie laste lemmik.

Päeva jooksul sõitsime maha 400 km. Ilm oli ilus, kuid kohati tuuline 20 m/sek, vihma tibutas umbes1 tunni jagu, õnneks olime siis autos tagasisõidul.

Kolmas päev. Kuldne ring.

Kolmanda päeva tee

Alustasime päeva kell 8 hommikul auto tankimisega. Kütuse hind 2,37 ja 35 liitrit maksis 85 eurot.

Sõit kulges mööda head asflatteed nr 36, 361, 365, 37,35, 1. Maastik oli mäed, rohelised karjamaad, järved, jõed. Esimene peatuspaik oli Þingvelliri rahvuspargis, mis on Euraasia ja Põhja-Ameerika mandrite ühenduskohas. Parklaid on mitu, meie parklas oli  parkimine tasuta, wc puudus. Vanem tütar tegi päris pika matka isaga kaasa, meie nooremaga piirdusime lühema matkaga. Lastele igati jõukohane ja ohutu. 20/20

Järgmine peatuspaik kuumaveeallikate piirkond Geysir. Seal näeb ühte purskavat geisrit nimega Strokkur, mis purskab oma kuuma veesamba iga 10 min. järel maksimaalselt 30 m kõrgusele. Strokkuri ümbruses on palju väiksemaid pidevalt keevaid veesilmi. Hais pole häiriv. Tee on piiratud nööriga ja kohati ülesmäge. Turiste on palju. Vanem laps tegi päris pika matka, nooremaga vaatasime ainult põhiparki. Parkimine tasuta, wc tasuta, lisaks söömiskohad ja nännipoed. 20/20

Kuldse ringi kolmas vaatamisväärsus on Gullfossi kosk. Hvitá jõe vesi langeb 32 m kõrguselt kahe astmena hiiglaslikku kanjonisse. Väga tugev tuul häiris liikumist, ohutu liikumistee oli piiratud nööriga. Lastele oli jõukohane. Parkimine tasuta, wc tasuline. 20/20

Tagasitulles tahtsid lapsed teeääres olevaid Islandi hobuseid paitada ja sööta. 17/20P1030749

Teel Keriði vulkaanikraatri juurde tegime peatuse Efstidaluri laudakohvikus, kus kohvikus süües võis jälgida läbi suurte klaasseinte lehmade elu. Neid võis ka laudas sees vaatamas käia. Omapärane paik ja rahvast oli palju. Lastele meeldis, mulle eriti mitte, sest laudakohvikus oli lauda hais ja minu meelest oli ka kohaliku talu lehmade piimast tehtud käsitööjäätisel kuidagi intensiivne lehmamaitse. Prooovisime kõiki müügil olevaid jäätiseid, lastele meeldis apelsini, mehele lagritsa ja mulle soolakaramelli. Hind 1 palli eest 3 eurot, kokku 18 eurot.

Keriði vulkaanikraatri põhjas on ilusat erksinist värvi järv ja punastel järskudel nõlvadel on lastele jõukohane matkarada. Matkarajal piirded puuduvad ja lapsi peab jälgima, eriti kui kõrgel serval liikuda. Nägime pealt kuidas üks väike laps järve kukkus ja enda lapsed ka koperdasid aegajalt treppidel. Parkimine on tasuta, wc puudub, kuid kraatri juurde pääseb tasu eest, täiskasvanu 4 eurot, kokku 8 eurot. 19/20

Seejärel suundusime Reykjaviki ujuma. Seekordne ujula meeldis mulle kõige rohkem. Tegu oli Salalaug ujulaga, kus oli korralik suur ja soe ja lastele ujumaõppimiseks sobilik 0.9 m sügavusega sisebassein ja õues oli lastele liulaskmiseks renn ja selle all jõevooluga bassein, olid erinevad kuumaveebasseinid, väga väikestele lastele oma bassein ja 34 kraadi soe suur mullibassein erinevate masseerivate jugadega ja muidugi suur ujumisbassein ja aurusaunad. Külma veebasseini ei olnud, selleks oli külma veega tünn. Lastele tasuta, täiskasvanu 8 eurot pilet, kokku 16 eurot. See ujula oli minu lemmik.

Kilomeetreid kokku tuli kolmandal päeval kokku 300 ja ilm oli muidu kena, kuid vulkaanikraatri külastuse ja tagasisõidu ajal sadas.

Neljas päev. Reykjavik.

Alustasime päeva poole 10 paiku. Sõitsime Reykjaviki linnaparki Húsdýragarður. See oli veel kinni, siis külastasime kõrvalasuvat botaanikaaeda. Midagi erilist botaanikaaias ei olnud, pigem ütleks ta kohta veidi räämas park.

Linnapargis olid koos koduloomade loomaaed, lõbustuspark ja mängupark. Koduloomad olid lambad, hobused, sead, hülged, saarmas, rebane ja erinevad kodulinnud. Ei midagi erilist. Osa atraktsioone oli lisatasu eest. Osa, nagu batuudid, ronimismajad, liumäed, vaatetorn, kiiged, veega mängimise park olid piletihinna sees. Piletihind oli 8 eurot täiskasvanu ja 6 eurot laps, kokku umbes 30 eurot. Lastele pargis meeldis, meile üldse mitte. Ülehinnatud ja tavaline koht meie meelest.

Meie laps kaotas seal pargis ära oma telefoni ja avastasime selle alles Keflaviki lennujaamas. Telefon ise oli tühiasi, kuid sinna oli mälukaardile tehtud palju reisifotosid ja nendest oli kahju. Kandsin mõttes telefoni maha, aga mees kirjutas sinna parki ja sai vastuseks, et telefon on leitud ja saadetigi selle Eestisse. Plusspunktid pargile selle eest.

Oleksime võinud parem minna Hveragerdi külla 40 km kaugusele Reykjavikist, kus oleks võinud teha 3 km pikkuse Reykjadaluri matka. Matk oleks olnud veidi ülesmäge, oleks vaadanud kuumi allikad ja käinud ujumas kuuma ja külma jõe ühinemise kohas.

Ka keskusest 10 km kaugusel olev Heidmörki piirkond oleks olnud huvitav oma punetavate mägede ja sammaldunud laavapõldudega.

Viimane ujula oli Alftaneslaug. Liugtoru, suur ja 1 m sügavusega soe sisebassein, erinevad kuumad basseinid, lainetusega bassein, lastebassein ja suur ujumisbassein, soome saunad ja aurusaunad. Miinuseks pean seda, et liugtoru jootekohad kraapisid lapsi ja noorem sai seal lõuale haava, mida Eestis olles oleksin õmmelnud, aga seal piirdusin plaasterdamisega. Miinus oli ka see, et seal polnud ujumisriiete tsentrifuugi. Lapsed suplesid tasuta ja täiskasvanu pilet maksis 6 eurot, kokku 12 eurot.

Tankisime auto bensiinipaagi täis, 16 liitrit bensiini maksis 30 eurot. Käisime Keflavikis poes ja ostsime süüa ja koju meeneid 35 euri eest.

Neljandal päeval sõitsime 120 km. Ilm oli ilus, vihma ei sadanud ja tuul ei häirinud.

Kogu reisi peale kulus meie perel 1450 eurot, ehk siis umbes 370 eurot inimene.

Reis oli meie meelest õnnestunud ja soovitame Islandit lastega peredele.

Rubriigid: ISLANDI REISIKIRI, PEREREIS, sildid: , , , , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

9 Responses to Lastega 5 päeva Islandil ja mis see maksis.

1. Elina ütles:

Eks see 17 eurot oli päevahind. Meie seda ei võtnud just sellepärast, et kallis, aga ühel päeval oli liivatormi hoiatus ja siis oli küll hirm nahas. Liiv küll peksis kõvasti tuulega vastu autot, aga päris tormi ei tulnud ja kahjustusi autole ei tekkinud.

• elerila ütles:

Aaa. Aitäh, Elina. See 17 eurot tuule ja liivakahjustuse eest võis tõesti olla päeva hind. Siis kõik klapib ja meid ei petetudki. Alguses tundus tõesti liiga odav, et tõsi olla. Tänud, kohe parem tunne hakkas.

2. Veiko ütles:

Tere, väga hea kokkuvõte. Kohe alguses mainisid, et soovitad tuule -, liivakahjustuse kindlustuse võtta. Samas kui sul oli Swed kasko, siis milleks see lisa? Kas Swed kasko ei oleks sama ära katnud kindlustusjuhtumi korral?

• elerila ütles:

Jah, Swedist uurisime enne reisi järgi, et kindlustus katab KÕIK rendiautoga seotu, poliisi võtsime autorendifirmasse kaasa. Sealt Keflaviki Budgetist soovitati (tungivalt) tuule-ja liivakahjustus siiski võtta, et nagu umbes Swedi kasko ei kata seda. Olin eelnevalt lugenud nii Eesti kui Soome blogidest, et Islandil on kombeks auto reisikindlustuse võtmata jätnud kliente hiljem peetida, nagu näiteks kontrollivad auto tagastamisel uksi, et kui uks teeb avamisel kääksu, siis teatavad, et see on tuule põhjustatud kahjustus ja maksa nüüd 400 eurot ja kasutatakse muid selliseid võtteid, siis mõtlesime, et vaidlus autorendifirmaga toob asjatuid probleeme, parem see 17 euri maksta. Hiljem muidugi selgus, et tegu oli 17 euri per päev ja kokku maksime umbes 75 eurot selle kindlustuse eest. Ausalt öeldes, siis tegelikult ei oleks pidanud seda neilt ostma, kuid me ei julgenud (ega osanud ka keelt nii hästi) vaielda ja ostsime ja maksime ilmselt tühjast. Lugesin eelnevalt soomekeelsetest kanalitest, et autorendifirmad saavad kindlustusi müües lisatasu ja on väga huvitatud ja motiveeritud neid müüma ja teisalt on sealsete töötajate seas negatiivne suhtumine turistidesse ja turistidelt naha üle kõrvade tõmbamine on seal au sees. Turistid põhjustavad sealsetele maksumaksjatele igal aastal oma keelde ja hoiatusi eriava käitumisega lisakulusid.

• Veiko ütles:

Ma saan aru, et Swedi kasko oleks siis selle ikkagi katnud ehk kui oleks tulnud kohapeal maksta, siis meie kohalik kindlustus kompenseerib selle sulle hiljem nn tagant järgi.

3. Kaur ütles:

See tuulekindlustus tundub täiesti asjalik. Meil juhtus esimesel päeval see, et kõrvale parkinud auto uks läks tuulega käest lahti ja lõi meie peegli minema.

4. Kaur ütles:

Väga hea kirjeldus, aitäh!

5. Lihtsalt Mina ütles:

Üsna igav programm, tundub, et jätsite kõik ilusad ja lahedad kohad välja.

• elerila ütles:

Programm sai valitud pere kõige nõrgemat (6a) arvestades. Nii väikeste lastega ei saa teatud asju teha, nagu liustikumatkale ei lubata, laavakoopasse ei lubata, vaalasid merele vaatama pole tark minna, või islandi hobusega maastikule ratsutama ei maksaks minna.
      Teadlikult jätsime välja looduslikud ujumiskohad, sest nende põhi on ebatasane ja vesi ebaühtlase temperatuuriga ja seal pole lastel lõbus, Blue Laguuni me ei pidanud huvitavaks mitmel põhjusel. Lastele ei meeldiks seal kükitada, sest piimjas ja silmadele kibe vesi poleks sukeldumiseks hea ja mina isiklikult Blue Laguuni ei hinda. Minu meelest on see küll üks hea näide islandlaste leidlikkusest, kuidas muuta elektrijaama jahutusvesi maa üheks suurimaks ja kalleimaks turismiatraktsiooniks.
      Samas peab ka arvestama sellega, et olime kohal vaid 4 päeva ja selle ajaga saarele tiiru ei tee ja väikeautoga sisemaale sõita ei tohi.
      Olime esimest korda Islandil ja siis vaatad üle ikka need põhilisemad vaatamisväärsused. Kui juba mitmes kord lähed või pikemalt kohapeal viibid, siis on rohkem aega vähemkuulsaid kohti külastada.
      Viimase päeva osas olen nõus. Pargi külastamise asemel oleks võinud midagi muud teha. Arvestama pidi sellega, et kell 17.00 tuli lennujaamas olla.
      Blogi lugejad oleksid tänulikud, kui viitsiksid siia üles lugeda, mis need ilusad ja lahedad kohad olid, mille me välja jätsime, et nad teaks oma puhkust planeerides neid soovitusi arvesse võtta.